EDUCATIE SEXUALA…GRATUITA!

Pt cei care se simteau ingroziti de titlu, sa se linisteasca, si pt cei care se bucurau, sa se potoleasca, pt ca n-o sa tin un curs de educatie sexuala!:)) Insa, nu stiam ce titlu e mai potrivit pt acest post…Oricum ceea ce urmeaza e mai important.

Acum vreo 3 luni m-am taiat la deget incercand sa deschid o conserva. Nu radeti…pt ca m-am taiat serios, nici acum nu s-a vindecat complet. Pt ca dupa 2 zile imi tot curgea sange (si l-am mai prins putin la usa, ca nu era suficient :)) ), m-am hotarat sa merg la o farmacie. Cei de acolo nu m-au indemnat sa-mi cumpar ceva, ci sa ma duc la o clinica in apropierea cartierului in care stau. Nu mai fusesem pana atunci acolo, si oricum era noua. M-am dus, m-au primit, mi-au cerut cateva informatii…(un nume, adresa si nr de tel – pt ca trebuie sa aiba si ei o baza de date). Am asteptat vreo 5 minute…cu degetul meu care deja arata cat alte 3 la un loc, dupa care m-au strigat, mi-au curatat rana, m-au bandajat, mi-au zis sa revin pt schimbarea pansamentului si m-au trimis acasa. Eu nu am mai avut parte de un astfel de tratament in Romania… Am intrat, m-au rezolvat si am plecat, fara sa scot vreun ban din buzunar sau vreun act de identitate.

In orice caz, aici toti studentii beneficiaza de un medic de familie, consultatii sau medicamente gratuite. Insa, ceea ce m-a impresionat cel mai mult este tot clinica de care am vorbit mai sus. La etajul 2 al acelei cladiri sunt cadre medicale care se ocupa de contraceptie si infectii cu transmitere sexuala. Am fost acolo acum doua saptamani pt a lua pastille anti-conceptionale.( Aceasta clinica nu are nicio legatura cu medicul de familie la care sunt inregistrata.) Am ajuns acolo, si m-a impresionat foarte placut! A trebuit sa imi fac check-in-ul la un aparat din sala de asteptare dupa care sa fiu strigata. Astfel mi-am trecut acolo datele mele, printre care nume…adresa…nr tel si am raspuns la cateva intrebari de rutina. Am asteptat f putin, dupa care am intrat sa vorbesc cu asistenta. Mi-a pus si ea o serie de intrebari, mi-a luat tensiunea si m-a cantarit… Am discutat mai multe lucruri, mi-a spus ca pot sa-mi fac orice fel de teste doresc (HIV, etc.). La final mi-a dat pastilele. Mi-a spus sa revin oricand am o problema sau o simpla intrebare. A avut o atitudine fata de mine care imi dadea impresia ca pe langa o scoala de medicina mai terminase si una de psihologie. Totul a fost gratuit. Orice serviciu de-al lor legat de contraceptie /educatie sexuala/ boli cu transmitere sexuala si orice tratament este gratuit. Nici acum nu mi-au cerut acte de identitate… Serviciile lor stau la dispozitia oricui!

Nu vreau ca acest post sa fie unul de genul: “uitati-va ce diferente sunt fata de tara noastra!”. Totusi, din cate stiu eu, numai o discutie cu un doctor din Romania iti scoate ceva din portofel… Si uite ca exista profesionalism si implicare chiar daca nu trebuie sa platesti pt asta!

Stiu ca si noi, romanii, avem o multime de fundatii care ofera tinerilor sfaturi sau prezervative gratuite. Chiar si eu am fost voluntar timp de 2 ani intr-o astfel de fundatie!  Dar nimic nu se compara cu existenta unei astfel de clinici! Daca avem si noi asa ceva, spuneti-mi, si imi retrag cuvintele.

4 Răspunsuri to “EDUCATIE SEXUALA…GRATUITA!”

  1. te.ai intors in ro?

  2. Sa le luam pe rand…
    1-cotoioasa faza cu accidentele…eu dupa ce mi-am scos ghipsul de la piciorul rupt al naibii de ma loveam numai la ala:))) (am scapat inclusiv TV pe el:)))
    2-consider ca ce vedem in afara bun trebuie aplicat si la noi

Lasă un răspuns

