Inapoi la 17 ani !?!

La varsta de 17 ani am participat la un concurs national de literatura pe tema jurnalului. Pe atunci mi-am trimis eseul in mail, ca o alta masura de a ma asigura ca nu-l voi pierde. Daca tin minte bine, cred ca am castigat o mentinune. Am sa lipesc cateva pasaje aici. Va fi pentru prima oara cand citeste altcineva in afara de juriul acelui concurs. Si fac asta pt ca nu l-am mai citit de …6 ani, si am ramas placut surprinsa:

Jurnalul ca marturie

Cumva, candva, oricum,`

               Am fost, voi fi si sunt.

               Trecut, prezent, viitor,

               Ciudat, inutil, dezamagitor,

               Frumos, special, surprinzator,

               Zambesc, visez, iubesc,

               Plec, ma intorc, traiesc!

O lume in scris, in care noi suntem stapani, fiinte de hartie. Un depozit al amintirilor, dominat de momente de sinceritate si dorinta de confesiune. Jurnalul este martorul trairilor cele mai importante ale noastre, ale bucuriilor, ale lacrimilor varsate atunci cand suntem tristi sau dezamagiti. Ce poate fi mai simplu decat sa transformi faptele in cuvinte, pe care ti le transimiti chiar Tie? A scrie ce gandesti, si ceea ce ti se intampla, a citi ce ai scris inseamna rememorarea momentelor pe care le-ai trait cu o mare intensitate si pe care, astfel , le poti pastra in siguranta, departe de ochii curiosi ai celor care te cunosc. […]

Jurnalul meu inseamna existenta mea. Este alcatuit din reguli si limite pe care eu le impun… lipsa limitelor uneori fiind o regula. […]

Inconstient, in fiecare dintre noi exista un jurnal personal, reprezentat prin trecut si amintirile legate de el, chiar daca ele nu sunt desfasurate intr-o anumita ordine cronologica pe o foaie de hartie. Intamplator, uneori avem nevoie de un martor al adolescentei noastre.[…]

„EL”…jurnalul, este aproape un prieten imaginar, care nu te critica si nici nu te apreciaza. Cu voia ta, el doar te „asculta”. Este prietenul tacut si adevarat al adolescentei tale. Este poate chiar adolescenta ta. Desigur, nu poti spune „azi, mi-am propus sa ma intalnesc cu jurnalul meu”, dar poti scrie „draga jurnalule”, si atunci, cuvintele curg iar tu te simti bine marturisind. [….]

Poate prin jurnal, si eu am ajuns sa ma cunosc mai bine, sa trag concluzii despre aspectele care imi contureaza personalitatea, pentru ca, prin ploaia calda de cuvinte, paginile unui jurnal sunt pline de viata. […]

Primul meu jurnal a inceput cu descrierea mea, de la adresa unde locuiesc pana la culoarea mea preferata. Intr-adevar, ma simteam obligata sa spun cine sunt, desi nu era nimic oficial. Era doar un fel de a-mi sublinia identitatea intr-un teritoriu proaspat pe care il marcam si in care eu imi acordam titlul de personaj principal. Incepeam toate capitolele cu setea de a scrie si de a ma descarca si le incheiam cu o nota de optimism, ca sa nu transform totul intr-un spectacol dramatic. Ar fi existat aceste riscuri in masura in care de multe ori utilizam jurnalul cel mai des pentru a ma elibera de energia negativa captata intr-un conflict cu o colega , intr-o mica dezamagire pe plan sentimental. […]

Simtind nevoia sa intaresc ceea ce am spus, jurnalul este un depozit de mici secrete personale, o lume ascunsa si bine pastrata intre paginile unui caiet, aparent ca oricare altul. Deschizandu-l, te poti pierde in trecut si retrai amintiri. Copil fiind, ai nevoie de cineva caruia sa-i vorbesti, sa-i pui intrebari fara sa-ti raspunda, sau la care sa raspunzi chiar tu. Ai tendinta spre confesiune…si asa apare jurnalul! [….]

Poze cu mine din liceu😀

8 Răspunsuri to “Inapoi la 17 ani !?!”

  1. cand ne scoti o carte?🙂

  2. Esti mirobolanta:X
    Dai dovada de o frumusete interioara cu mult mai mare decat cea exterioara. Tine-o tot asa si pana la urma vei reusi sa iti pui amprenta in tot ceea ce faci.
    :*

Lasă un răspuns

